مجله سرگرمی تفریحی جذاب آنلاین

ترفندهای ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶

ترفندهای ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن

دسته بندی : خبری تفریحی تاریخ : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶

با این ترفند ساده، سوخت و ساز خود را افزایش دهید

افزایش سوخت و ساز بدن

تناسب اندام بدون کنترل سوخت و ساز بدن شدنی نیست اما چگونه سوخت و ساز بدنمان را افزایش دهیم؟

به گفته جذاب آنلاین و به نقل از دکتر کرمانی؛ وقتی می خواهید کاهش وزن داشته باشید و به بدنتان حجم دهید، پروتئین یکی از چیزهایی هست که می توانید روی آن حساب کنید. این درشت مغذی بعد از ورزش عضلاتتان را ترمیم می کند، سوخت و سازتان را بالا می برد و هوس های غذایی ناگهانی را دور نگه می دارد. به صورت کلی پروتئین درتمام عملکردهای بدنتان درگیر هست. تنها با کمی تغییرات می توانید بیشترین استفاده را از این درشت مغذی نیرومند بکنید تا به اهداف تناسب اندام خود برسید.

بعد از ورزش بدنتان در حالت کاتوبالیک قرار می گیرد. این یعنی بدنتان در حال جمع آوری انرژی هست و برای این کار عضلاتتان را نیز می شکند. این فرآیندی ضروری هست اما شما می خواهید مطمئن شوید بدنتان به حالت آنابولیک می رود، شرایطی که در آن رشد عضلانی به سرعت بهبود می یابد. پروتئین کمک می کند چنین اتفاقی خیلی سریع بیفتد.

دادن آمینواسید به بدن، از بین رفتن عضلات را متوقف می کند و ترمیم عضلات را به جریان می اندازد و این درست همان زمانی هست که عضله ساخته می شود. ۳۰ دقیقه بعد از ورزش یک غذای پروتئینی مانند اسموتی میل کنید تا به این فرآیند کمک کرده باشید.

پروتئین سطح سیرکنندگی بالایی دارد. با خوردن آن برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کنید و دیگر وسوسه نمی شوید که در میانه روز دست به غذایی ناسالم ببرید. پروتئین با کاهش هورمون گرلین ( هورمون گرسنگی) و افزایش هورمون سیری این خدمت را به شما می کند.

هورمون ها نقش بزرگی در اینکه چه مقدار احساس گرسنگی می کنیم دارند، حتی چنانچه آن زمان اصلا به انرژی نیازی نداشته باشیم. خوردن پروتئین در هر وعده کمک می کند هورمون ها را کنترل شده نگه داریم.

تقویت سوخت و ساز

میزان سوخت و سازتان تعیین می کند در حالت استراحت چه مقدار کالری می سوزانید. پس سوخت و ساز کند می توان سد مستحکمی در برابر اهداف کاهش وزنتان باشد. خوشبختانه می توانید با استفاده از پروتئین، به این فرآیند سرعت ببخشید.

بدنتان برای هضم پروتئین نسبت به کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی بیشتری نیاز دارد، پس فقط با خوردن پروتئین می توانید بیشتر کالری بسوزانید! برای اینکه تمام طول شب سیر بمانید و از هوس های غذایی در امان بمانید، همیشه در وعده های غذایی جایی برای پروتئین در نظر بگیرید.

شما چه فکر می کنید؟

میان وعده ی پروتئینی مورد علاقه شما چیست؟ آیا شما هم بعد از ورزش کردن از پروتئین استفاده می کنید؟ چگونه از پروتئین بیشتر در برنامه غذایی تان استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات، تجربیات خود را بنویسید و آن را با ما به اشتراک بگذارید.